Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De homoseksuele straatprostitutie is een schimmige, weinig bekende wereld. Alleen al daarom is dit een interessante uitgave. Sioen geeft geen cijfermateriaal, maar beschrijft een wereld die hij van nabij heeft meegemaakt. Van 1992 tot 1995 werkte hij als psycholoog bij Adzon, een Brusselse organisatie die jongens in de prostitutie probeert te helpen. Aan de hand van zijn ervaringen en uitgebreide gesprekken probeert Sioen een beeld te geven van de jongensprostitutie in de omgeving van het Brusselse Centraal Station. Eerst beschrijft hij de scene rond het Fontainasplein. Hij vertelt over de jongens, hun klanten, de manier waarop zij onopvallend met elkaar kontakt leggen en hoe zij met elkaar omgaan. Dan beschrijft de auteur hoe een aantal jongens waarmee hij heeft gesproken in de prostitutie terecht is gekomen door te kijken naar hun achtergrond en hun houding ten opzichte van seks, drank en drugsgebruik. Alle jongens zijn zelf homo; ondanks verschillen in achtergrond hebben ze met elkaar gemeen dat ze zich verwaarloosd en verstoten voelden als kind. Tenslotte worden de activiteiten van Adzon beschreven. Een helder geschreven en met veel cases geïllustreerd boek.(Biblion recensie, Hans Pols.)
Male prostitutes --- Male prostitution --- Teenage prostitution --- Sociale agogiek --- bijzondere doelgroepen. --- kinderprostitutie --- Social problems --- Sexology --- jeugdproblematiek --- straathoekwerk --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- minderjarigen --- prostitutie --- Belgium --- Prostitutie --- Jongens --- drugs --- homoseksualiteit --- seksualiteit --- verslaving --- ADZON, Brussel --- Brussel --- prostitués --- #SBIB:613.88H31 --- #SBIB:613.88H32 --- #SBIB:613.88H42 --- 493.23 --- 392.65 --- Homoseksualiteit, biseksualiteit --- Seksuele probleemgebieden: prostitutie --- Seksualiteit en adolescenten --- Adolescent prostitution --- Prostitution, Juvenile --- Prostitution --- Homosexual prostitution --- Male hustling --- Male sex work --- Prostitution, Male --- Same-sex male prostitution --- Boys, Call --- Call boys --- Callboys --- Giglis (Male prostitutes) --- Gigolos (Male prostitutes) --- Male hustlers --- Male sex workers --- Rent boys --- Rentboys --- Taxi boys (Male prostitutes) --- Working boys (Male prostitutes) --- Men --- Prostitutes --- Jongen --- Opvoeding --- Onderwijs --- #gsdbP --- 320 --- sociale vraagstukken --- questions sociales
Choose an application
Health --- Men --- Health and hygiene --- Health. --- Men. --- Health and hygiene. --- Human males --- Boys --- Normalcy --- Normality --- Normalities --- Human beings --- Males --- Effeminacy --- Masculinity --- Health Sciences --- Life Sciences --- Social Sciences --- Andrology --- Diagnostics --- Public health --- Gender Studies
Choose an application
Amid the recent increase in scholarly attention to rock music, Understanding Rock stands out as one of the first books that subjects diverse aspects of the music itself to close and sophisticated analytical scrutiny. Written by some of the best young scholars in musicology and music theory, the essays in this volume use harmonic, melodic, rhythmic, formal, and textual approaches in order to show how and why rock music works as music. Topics of discussion include the adaptation of blues and other styles to rock; the craft of songwriting; techniques and strategies of improvisation; the reinterpr
Rock music --- History and criticism. --- Analysis, appreciation. --- Rock (Musique) --- Analysis --- Histoire et critique --- Analyse --- Music --- rockmuziek --- muziekanalyse --- jazz --- History and criticism --- Analysis, appreciation --- Essays --- Muziekanalyses --- Rock and Roll --- Blues --- Vrouwen --- Beach Boys --- Simon --- Popmuziek --- 20e eeuw --- Liederen
Choose an application
Men --- Men's Health. --- Hommes --- Health and hygiene --- Diseases --- Santé et hygiène --- Maladies --- Diseases. --- Health and hygiene. --- Health, Men's --- Mens Health --- Human males --- Health --- Boys --- heart disease --- sexuality --- men's health --- urology --- Andrology --- Human beings --- Males --- Effeminacy --- Masculinity --- Men's Health --- Human medicine
Choose an application
Zelfverwonding bij tieners is een fenomeen dat ruimer verspreid is dan vaak wordt gedacht. Recent onderzoek toont aan dat een op de tien vijftien- tot zestienjarigen zichzelf opzettelijk verwondt: ze krassen, snijden of branden zichzelf. Dit boek haalt zelfverwonding uit de taboesfeer en geeft duidelijke antwoorden op vragen als: Wat zijn de oorzaken van zelfverwonding? Wat zijn de gevolgen op korte en lange termijn? Hoe kan ik er goed mee omgaan? Hoe kan zelfverwonding het beste worden behandeld?
youth --- Age group sociology --- psychosociale hulpverlening --- Psychiatry --- kinderpsychotherapie --- kinderpsychiatrie --- zelfverminking --- Educational psychology --- jeugd --- Automutilation --- Self-mutilation --- Zelfverminking --- Zelfverwonding --- #KVHB:Automutilatie --- 606.4 --- kinderpsychologie --- psychiatrie --- 606.329 --- Zelfverminking (automutilatie) --- 616.89 --- Jeugd --- Leraren --- Ouders --- Zelfhulp --- Zelfvertrouwen --- jeugdpsychiatrie --- zelfverminking (automutilatie) --- kinderpsychiatrie, jeugd- en adolescentiepsychiatrie --- Overige neurosen --- Zelfverminking. --- youth [people] --- Sociologie van de leeftijdsgroepen --- Pedagogische psychologie --- Psychiatrie --- departement Lerarenopleiding 10 --- psychische stoornissen --- zelfverwonding --- zelfbeschadiging --- Boys --- Girls --- Psychological vulnerabilities --- Mutilations --- Book
Choose an application
Scholen voor voortgezet onderwijs ervaren de laatste jaren een toenemende druk op hun onderwijs- en begeleidingsaanbod. Verwachtingen en eisen van de overheid en van ouders, ontwikkelingsbehoeften van jongeren zijn sterk aan veranderingen onderhevig en beïnvloeden de school als leef- en leermilieu in sterke mate. Tal van problemen vragen om een geschikte reactie, om aangepaste en/of extra maatregelen op individueel-, groeps- en schoolniveau. In dit boek komen o.m. de volgende probleemgebieden aan bod: spijbelen, vandalisme, alcohol- en drugsverslaving, seksueel gewelddadig gedrag, leerproblemen, schoolstress, school- en beroepskeuze voor meisjes. Mogelijke reactiewijzen van de school worden toegelicht en vervolgens gerelatieerd aan de school als organisatie. Daarmee wordt inzichtelijk gemaakt welke randvoorwaarden nodig zijn om schoolstrategieën te realiseren. Scholen voor voortgezet onderwijs ervaren de laatste jaren een toenemende druk op hun onderwijs- en begeleidingsaanbod. Verwachtingen en eisen van de overheid en van ouders, kenmerken van leerpopulaties en ontwikkelingsbehoeften van jongeren zijn sterk aan veranderingen onderhevig en beïnvloeden de school als leef- en leermilieu in sterke mate. Leerlingenbegeleiding is heel belangrijk in het onderwijs. In het boek komen o.m. de volgende probleemgebieden aan bod: spijbelen, allochtone neveninstroom, vandalisme, alcohol- en drugsverslaving, seksueel gewelddadig gedrag, leerproblemen, schoolstress, school- en beroepskeuze voor meisjes, interculturalisatie. Mogelijke reactiewijzen van de school worden toegelicht en vervolgens gerelateerd aan de school als organisatie. Daarmee wordt inzichtelijk gemaakt welke randvoorwaarden nodig zijn om schoolstrategieën te realiseren.
Leerlingbegeleiding --- Lerarenopleiding --- Secundair onderwijs. --- Algemeen. --- Voortgezet onderwijs. --- Secondary education --- leerlingenbegeleiding --- Pupil counseling. Pupil guidance --- didactiek --- Netherlands --- Secundair onderwijs --- Nederland --- #SBIB:316.334.1O290 --- #SBIB:HIVA --- #gsdbP --- 454.22 --- 454.23 --- Drugverslaving --- Leerproblemen --- Schoolstress --- Voortgezet onderwijs --- alcoholisme --- allochtonen --- druggebruik --- jeugdhulpverlening --- onderwijs --- schoolorganisatie --- spijbelen --- stress --- student --- vandalisme --- 484.23 --- leerlingbegeleiding --- Studiebegeleiding en beroepsoriëntering: algemeen --- Onderwijsstijlen --- Didactische principes --- Onderwijs --- Schoolmoeilijkheden --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Alcohol addiction --- Assistance --- Multiculturalism --- Boys --- Girls --- Prevention --- Pupils --- School leavers --- Sexually transgressive behavior --- Stress --- Choice of study --- Book --- Criminality --- Drug addiction
Choose an application
Tieners communiceren veel met elkaar, maar niet altijd evenveel met ons, de volwassenen die hen begeleiden. Hoe kunnen we dan het beste omgaan met hen? De vraag 'waarom' tieners doen wat ze doen leidt vaak tot conflicten en nukkig gedrag. En tot standaardantwoorden als: 'Daarom!'. Dit originele communicatieboek volgt bewust een ander spoor. Het laat zien dat je meer succes boekt met een duidelijke, betrokken praatstijl. Wie daarbij gezonde grenzen durft te stellen en ondubbelzinnige verwachtingen durft te creëren, komt tot een betere sfeer thuis. De stap van discussiëren naar onderhandelen levert een duidelijke win-winsituatie op, en zorgt voor realistisch ouderschap. (Bron: covertekst)
Tieners --- Opvoeding. --- puberteit --- Educational sciences --- Age group sociology --- pedagogiek --- gezinspedagogiek --- gesprekstechnieken --- differentiële opvoeding --- Opvoeding --- Jongeren --- Teenage boys --- Communication --- Adolescent psychology --- Intergenerational relations --- Academic collection --- opvoeden --- opvoeding --- pubers --- tieners --- 433 --- adolescenten --- onderhandelen --- 37.013 --- Adolescentie --- Communicatie --- Gedrag --- Onderhandelen --- Opvoeding in de praktijk --- #KVHB: Adolescenten --- #KVHB: Jeugdpsychologie --- #KVHB: Pedagogie --- 416.25 --- 443 --- Ontwikkelingspsychologie --- 433.1 --- Gesprekken met kinderen --- Gesprekstechnieken --- Relatie volwassene-kind --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen vanaf ca. 13 jaar --- Opvoedingsstijlen --- Opvoeding en onderwijs --- graduaat orthopedagogie --- opvoedkunde --- Luistervaardigheid --- 305.8 --- 113887.jpg --- Jongere --- Onderwijs --- #gsdbP
Choose an application
Gedragen meisjes en jongens zich verschillend in de klas? Welke rol spelen leerkrachten in het al dan niet versterken van die verschillen? Deze vragen staan centraal in het doctoraatsonderzoek van Sarah Bossaert. Zij gaat na hoe meisjes en jongens in het eerste leerjaar basisonderwijs in Vlaanderen deelnemen aan de gesprekken met de leerkracht tijdens lessen Nederlands en wereldoriëntatie. Aan de hand van observaties en video-opnames in twaalf klassen van het Gemeenschapsonderwijs in Vlaanderen, onderzoekt Sarah Bossaert de situatie in het eerste leerjaar. Daaruit blijkt dat de spreekruimte vrij gelijk verdeeld is over meisjes en jongens, op enkele individuele verschillen na. In de meeste klassen zijn er echter wel verschillen in de manier waarop meisjes en jongens aan de leergesprekken deelnemen. Terwijl een aantal jongens geregeld antwoorden en opmerkingen roept en jongens gemiddeld veel meer berispingen krijgen dan meisjes, gedragen meisjes zich eerder als modelleerlingen, die zich beter aan de afspraken houden en ook hogere rapportcijfers halen. Door het begin en het einde van het schooljaar te vergelijken, wordt de rol van de leerkracht toegelicht. Daarnaast bevat dit boek een uitgebreid literatuuroverzicht van het onderzoek naar taal en gender en een bespreking van eerdere studies naar de deelname van meisjes en jongens in de klas. Mogelijke negatieve gevolgen van de verschillen voor zowel meisjes als jongens komen daarbij aan bod. Sarah Bossaert belicht ook stereotiepe, rolbevestigende uitspraken over vrouwen en mannen van zowel leerkrachten als leerlingen. *Wie voert het hoogste woord?* is aanbevolen lectuur voor iedereen die met het basisonderwijs te maken heeft. Het boek biedt heel wat informatie over de concrete interactie in de klas. Daarmee kan het leerkrachten op elk onderwijsniveau en lesgevers aan pedagogische hogescholen aanzetten tot reflectie over de rol van gender in de dagelijkse lespraktijk. Het bredere kader en de theoretische uiteenzettingen op basis van de wetenschappelijke literatuur zijn interessant voor taalkundigen en pedagogen die zich voor gender interesseren, en zelfs voor een breder publiek met belangstelling voor genderaspecten in de opvoeding van kinderen. Gedragen meisjes en jongens zich verschillend in de klas? Welke rol spelen leerkrachten in het al dan niet versterken van die verschillen? Deze vragen staan centraal in het doctoraatsonderzoek van Sarah Bossaert. Zij gaat na hoe meisjes en jongens in het eerste leerjaar basisonderwijs deelnemen aan de gesprekken met de leerkracht tijdens de lessen Nederlands en wereldoriëntatie. Aan de hand van observaties en video-opnames in twaalf klassen werd interactie tussen leerkracht en leerlingen onderzocht. Daarnaast bevat dit boek ook een uitgebreid literatuuroverzicht van het onderzoek naar taal en gender en een bespreking van eerdere studies naar de deelname van meisjes en jongens in de klas. Sarah Bossaert belicht ook stereotiepe, rolbevestigende uitspraken over mannen en vrouwen van zowel leerkrachten als leerlingen. Gedragen meisjes en jongens zich verschillend in de klas? Welke rol spelen leerkrachten in het al dan niet versterken van die verschillen? Deze vragen staan centraal in het doctoraatsonderzoek van Sarah Bossaert. Zij gaat na hoe meisjes en jongens in het eerste leerjaar basisonderwijs deelnemen aan de gesprekken met de leerkracht tijdens de lessen Nederlands en wereldoriëntatie. Aan de hand van observaties en video-opnames in twaalf klassen werd de interactie tussen leerkracht en leerlingen onderzocht. Daarnaast bevat dit boek ook een uitgebreid literatuuroverzicht van het onderzoek naar taal en gender en een bespreking van eerdere studies naar de deelname van meisjes en jongens in de klas. Sarah Bossaert belicht ook stereotiepe, rolbevestigende uitspraken over mannen en vrouwen van zowel leerkrachten als leerlingen.
gender --- onderwijs --- onderwijssociologie --- Taalvaardigheid ; basisonderwijs --- Sekseverschillen ; onderwijs --- Rolpatronen ; kinderen --- taalkunde --- 472 --- genderperspectief --- lager onderwijs --- taalgebruik --- 472.1 --- Gedrag --- Gender --- Onderwijssociologie --- Sekseverschillen ; jongens en meisjes --- Pedagogiek en onderwijskunde --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- lager onderwijs 1ste jaar (doelgroep) --- Primary education --- Belgium --- Lager onderwijs --- België --- Provincie West-Vlaanderen --- Basisonderwijs. --- Primary education. --- Sekseverschillen. --- gender. --- lager onderwijs 1ste jaar (doelgroep). --- taalgebruik. --- Feminism --- Boys --- Teachers --- Girls --- Thesis --- Language use --- Theory --- Book --- Communication
Choose an application
In deze praktijkgerichte literatuurstudie gaan de auteurs op zoek naar educatieve aanpakken die de interesse, de motivatie, de nieuwsgierigheid en het zelfvertrouwen van meisjes en jongens (8 - 16 jaar) voor wetenschap, techniek en wiskunde aanwakkeren en die een blijvend effect hebben op hun leerprestaties. Het boek wil leraren wereldoriëntatie, wetenschappen, wiskunde en techniek inspireren bij hun onderwijspraktijk. De recentste wetenschappelijke inzichten op het gebied van wetenschappen-, wiskunde- en techniekonderwijs worden verrijkt met tal van praktijkvoorbeelden die bruikbaar zijn in de concrete klaspraktijk. De studie is ook bruikbaar voor directies, pedagogische begeleiders en onderwijsonderzoekers. Het boek behandelt vier kernvragen: - Wat wil je bereiken met wetenschaps-, wiskunde- en techniekonderwijs? - Hoe kun je wetenschap, wiskunde en techniekonderwijs vorm geven in de klas? - Welke invloed hebben persoonlijke kenmerken zoals gender, het prestatieniveau en de leerstijl van de leerling op de interesse en motivatie voor wetenschap, wiskunde en techniek? - Ten slotte: Wat is de rol van de leraar in dit alles?
Didactics of secundary education --- Didactics of technology --- literatuurstudie --- STEM (Science Technology Engineering Mathematics) --- onderwijsonderzoek --- Didactics of the technical, artistic and vocational education --- studiekeuze --- TSO (technisch secundair onderwijs) --- didactische werkvormen --- Research on teaching --- wetenschap --- Belgium --- Wiskunde ; didactiek --- Wetenschappen ; didactiek --- Education --- Curricula --- Science --- Study and teaching --- #PBIB:+105.43 --- didactiek --- wiskunde --- techniek --- wetenschappen --- 456.3 --- 476.1 --- Wetenschap --- Wiskunde --- wereldoriëntatie --- Basisonderwijs --- Techniek ; didactiek --- Techniek --- Wetenschappen --- Wereldoriëntatie --- Didactiek --- motivatie --- Technologische opvoeding --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Oriëntering : Studiekeuze --- Wiskunde - Informatiekunde - Technologische opvoeding --- Wereldoriëntatie; algemeen --- didactiek algemeen - wiskunde, informatiekunde, technologische opvoeding --- PXL-Central Office 2013 --- onderwijsontwikkeling --- onderwijsinnovatie --- Natuurwetenschappen --- Biologie --- Chemie --- Fysica --- Onderzoek Ahs --- Techniek (wetenschap) --- Onderzoek Arteveldehogeschool --- Grafische sector --- Onderzoek (wetenschap) --- Boys --- Girls --- Choice of study --- Technology --- Mathematics --- Book
Choose an application
Als scholen al rekening houden met verschillen tussen jongens en meisjes blijft men vaak hangen in beelden van stereotypering. Omdat het ontwikkelingsproces van jongeren meer inhoudt, vond in Vlaanderen een uitgebreid onderzoek plaats op vele vo-scholen naar de inter- (verschillen tussen J/M) en intraseksuele verschillen (verschillen binnen de groep J en M), maar ook naar de individuele genderidentiteit en -expressie bij jongeren van 14-18 jaar. Zo wil men niet alleen een beeld geven van genoemde verschillen, maar zocht men bijvoorbeeld ook naar de oorzaak waarom jongens meer kans maken op een niet-geslaagde schoolloopbaan. De vrij wetenschappelijk geschreven hoofdstukken bevatten naast de uitkomsten (veel cijfers, tabellen, schema's) ook korte, praktische aanbevelingen voor scholen en leerkrachten. Het (Vlaamse) taalgebruik is niet makkelijk, de inhoud wordt beschreven vanuit de schoolsituatie in Vlaanderen. Het thema is actueel en belangrijk, maar dit onderzoeksverslag richt zich toch vooral op studenten onderwijskunde, bestuurders en beleidsbepalers in plaats van op gebruik op vo-scholen zelf. © NBD Biblion
433.4 --- gender --- onderwijs --- Gender --- Jongensgedrag-meisjesgedrag --- meisjes --- jongens - meisjes --- Rollenpatronen ; onderwijs --- 657 Vrouwenemancipatie --- 742 Scholieren en studenten --- 484.8 --- 454.8 --- Rollenpatronen --- Sekseverschillen --- Meisjes en jongens --- 418.1 --- Differentiatie --- Roldoorbrekend onderwijs --- Psychologie der seksen en seksualiteit --- Didactics --- didactiek --- Sex --- Sociological aspects --- Seksuele rolpatronen bij kinderen --- Educational sociology --- PXL-Education 2016 --- didactische principes --- gedrag --- identiteitsontwikkeling --- stereotypen --- Diversiteit --- Onderwijs --- 1e graad secundair onderwijs --- Leraren --- Onderwijsstijlen --- Belgium --- Personality development --- leraren-leerling relatie --- 454 --- kunsteducatie --- genderstereotypen --- rolpatronen --- identiteit --- ontwikkeling --- Puberteit --- Didactiek (algemeen) --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Sekseverschil --- Leraar --- Onderwijsstijl --- Inclusie --- Maatwerk --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Directie --- Sport --- Boys --- Teachers --- Girls --- Education --- Secondary education --- Book
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|